Wordt vrijwilliger

Stichting Dierenhulp Dierenambulance zoekt:
DIERENAMBULANCECHAUFFEURS

Op zoek naar een leuke vrijwillige vrijetijdsbesteding? Een bezigheid waarbij je dieren in nood helpt, en diereigenaren blij maakt met jouw werk? En je daarnaast overal op ons mooie eiland komt?

Als dierenambulancechauffeur beman je alleen, of met een bijrijder een van onze dierenambulances. Geen dag is hetzelfde, en je weet nooit wat een nieuwe dienst je weer brengt! Bijvoorbeeld wanneer iemand een hond gevonden heeft ga jij er op af. Vervolgens zorg je dat het dier met zijn eigenaar herenigd wordt. Dat geweldige gevoel als de eigenaar zijn huisdier weer in zijn armen kan sluiten, is met geen pen te beschrijven. Daarnaast red jij ook gewonde dieren. Bijvoorbeeld vogels die verstrikt geraakt zijn in visdraad. Of je haalt verzwakte wilde dieren op, en brengt deze naar de opvang zodat het dier aan kan sterken. Ook vangen wij zwerfkatten d.m.v. vangkooien, deze worden ondergebracht in het dierenasiel. Zij worden geneutraliseerd en er wordt een baasjes voor de katten gezocht.
Kijk voor een verdere impressie een op Facebook (Stichting Dierenhulp), of op de website.

Wij zoeken mensen die:
• liefde voor mens en dier hebben.
• zuinig op het materiaal zijn.
• hygiëne belangrijk vinden.
• in bezit van een rijbewijs.
• Kennis van dieren-EHBO/verzorging is een pré. Uiteraard is het mooi meegenomen als je hier enige kennis van hebt, maar wij leren het je graag!

Wij bieden jou ontzettend leuk en dankbaar vrijwilligerswerk. Wij zorgen (dankzij Stichting Dierenlot) voor goed onderhouden en rijk uitgeruste dierenambulances. We hebben meerdere keren per jaar een vrijwilligersvergadering, zodat jij ook invloed uit kunt oefenen. Ons uiterst democratisch bestuur vind dat namelijk erg belangrijk. Daarnaast besteden we tijdens zo’n vergadering ook aandacht aan dieren-EHBO. Ook gaan we twee keer per jaar naar het landelijk congres voor dierenhulpverlening. Hier zijn diverse interessante workshops te volgen. De ambulance staat tijdens je dienst bij je thuis, dus je hoeft niet op een kantoor (wat we trouwens niet hebben) te wachten als er even geen melding is. Het is mogelijk om zowel in ochtend, avond en middag een dienst te draaien (of twee hiervan aansluitend). Daarnaast bieden wij diverse extra mogelijkheden om dit fantastische werk nog leuker te maken. Bijvoorbeeld basisschoolkinderen of ouderen vertellen over wat voor fantastisch werk jij doet, en wat je zoal mee maakt op de dierenambulance. Wij runnen een dierenvoedselbank voor baasjes die bij de reguliere voedselbank komen. Gek op vintage, antiek, boeken of brocante? Wij staan op braderieën om geld in te zamelen. Daarnaast zamelen we ook nog oude kleding in. Of bijvoorbeeld de telefoon van de centrale opnemen.

Bijrijders M/V

Wat zijn je taken:

• Je rijdt mee met de chauffeur.
  • Wanneer de chauffeur een melding heeft ontvangen, word je opgehaald en na afloop weer thuis gebracht. Van de chauffeur krijg je te horen wat de melding inhoudt. Gezamenlijk handel je de melding af .
  • Na de afhandeling help je de chauffeur om de bus en de gebruikte materialen schoon te maken en op te ruimen.

Wat vragen wij van je:

Je vindt het leuk om met dieren te werken en kan goed met mensen omgaan.

Wat hebben wij je te bieden:

• Een enthousiast team.
  • Je wordt ingewerkt door één van je collega’s.
  • De tijden van onze diensten zijn (doordeweeks en in het weekend):
    • dagdienst van 08.00 – 17.00 uur
    • een dagdeel van 08.00 – 12.30 uur of 12.30 – 17.00 uur
    • avonddienst van 17.00 – 23.00 uur.
  • Je bepaalt voor je begint hoeveel dagen per maand je wilt werken.
  • Je krijgt na een inwerkperiode een vrijwilligerscontract.
  • Eenmaal per 8 weken is er een vrijwilligersvergadering.
  • Twee keer per jaar is er een gezellige bijeenkomst.

Als je wilt reageren of vragen hebt, bel dan nummer 06-10 59 32 80 of mail naar info@dierenhulpstichting.nl

Of vul via de pagina CONTACT het formulier in.

Onze Vrijwilligers: