Dierenambulance Schouwen Duiveland

Waar kunt u ons voor bellen?

De vrijwilligers van Dierenambulance Schouwen-Duiveland staan dag en nacht klaar om dieren in nood te helpen. De centralisten van de meldkamer, de chauffeurs, de bijrijders en de andere vrijwilligers: allemaal doen we wat we kunnen.

Na 23.00 uur rijden we alleen voor spoedgevallen, omdat onze vrijwilligers ook hun nachtrust nodig hebben. En soms kunnen we, hoe vervelend wij dat dan ook zelf vinden, helemaal niet helpen.

Om enige duidelijkheid te scheppen geven wij hieronder enkele richtlijnen. Twijfelt u? Bel dan altijd gerust. Wij zullen u altijd uitleggen wat wij wel en wat wij niet kunnen doen.

Dierenambulance Schouwen-Duiveland in Zeeland
Wat doet de Dierenambulance Schouwen-Duiveland wel?

In onderstaande gevallen kunt u ons gerust bellen.

Vogels
U vindt een gewonde vogel op straat

U vindt een jonge vogel die nog niet zelf kan eten en die niet wordt gevoerd door zijn ouders.

Honden
U vindt een hond zonder baasje

Katten
U vindt een gewonde kat

Dier in nood? Bel direct!

24 uur per dag
7 dagen in de week
Na 23.00 uur alleen spoedgevallen

Wat doet de Dierenambulance Schouwen-Duiveland niet?

Hieronder geven we een aantal voorbeelden van waar u ons niet voor kunt bellen. Wij hopen op uw begrip.

Herten en reeën
Voor herten en reeën die hulp nodig hebben belt u de politie. Bijvoorbeeld als een dier is aangereden of vast zit in prikkeldraad.

Vogels
U ziet een vogel die hulp nodig heeft, maar deze is niet te vangen.

U vindt een jonge vogel die nog niet zelf kan eten, maar die wordt gevoerd door zijn ouders.

Honden
U heeft last van de blaffende hond van de buren.

Katten
U heeft last van de kat van de buren