Dierenambulancechauffeurs gezocht

Bjorn Geen categorie

Stichting Dierenhulp Dierenambulance zoekt

DIERENAMBULANCECHAUFFEURS

Op zoek naar een leuke vrijwillige vrijetijdsbesteding? Een bezigheid waarbij je dieren in nood helpt, en diereigenaren blij maakt met jouw werk? En je daarnaast overal op ons mooie eiland komt?

Als dierenambulancechauffeur beman je alleen, of met een bijrijder een van onze dierenambulances. Geen dag is hetzelfde, en je weet nooit wat een nieuwe dienst je weer brengt! Bijvoorbeeld wanneer iemand een hond gevonden heeft ga jij er op af. Vervolgens zorg je dat het dier met zijn eigenaar herenigd wordt. Dat geweldige gevoel als de eigenaar zijn huisdier weer in zijn armen kan sluiten, is met geen pen te beschrijven. Daarnaast red jij ook gewonde dieren. Bijvoorbeeld vogels die verstrikt geraakt zijn in visdraad. Of je haalt verzwakte wilde dieren op, en brengt deze naar de opvang zodat het dier aan kan sterken. Ook vangen wij zwerfkatten d.m.v. vangkooien, deze worden ondergebracht in het dierenasiel. Zij worden geneutraliseerd en er wordt een baasjes voor de katten gezocht.

Kijk voor een verdere impressie een op Facebook (Stichting Dierenhulp), of op de website.

Wij zoeken mensen die:

• liefde voor mens en dier hebben.
  • zuinig op het materiaal zijn.
  • hygiëne belangrijk vinden.
  • in bezit van een rijbewijs.
  • Kennis van dieren-EHBO/verzorging is een pré. Uiteraard is het mooi meegenomen als je hier enige kennis van hebt, maar wij leren het je graag!

Wij bieden jou ontzettend leuk en dankbaar vrijwilligerswerk. Wij zorgen (dankzij Stichting Dierenlot) voor goed onderhouden en rijk uitgeruste dierenambulances. We hebben meerdere keren per jaar een vrijwilligersvergadering, zodat jij ook invloed uit kunt oefenen. Ons uiterst democratisch bestuur vind dat namelijk erg belangrijk. Daarnaast besteden we tijdens zo’n vergadering ook aandacht aan dieren-EHBO. Ook gaan we twee keer per jaar naar het landelijk congres voor dierenhulpverlening. Hier zijn diverse interessante workshops te volgen. De ambulance staat tijdens je dienst bij je thuis, dus je hoeft niet op een kantoor (wat we trouwens niet hebben) te wachten als er even geen melding is. Het is mogelijk om zowel in ochtend, avond en middag een dienst te draaien (of twee hiervan aansluitend). Daarnaast bieden wij diverse extra mogelijkheden om dit fantastische werk nog leuker te maken. Bijvoorbeeld basisschoolkinderen of ouderen vertellen over wat voor fantastisch werk jij doet, en wat je zoal mee maakt op de dierenambulance. Wij runnen een dierenvoedselbank voor baasjes die bij de reguliere voedselbank komen. Gek op vintage, antiek, boeken of brocante? Wij staan op braderieën om geld in te zamelen. Daarnaast zamelen we ook nog oude kleding in. Of bijvoorbeeld de telefoon van de centrale opnemen.

Enthousiast geworden, heb je vragen of wil je eerst een dagje mee rijden? Bel 06-10593080 of mail naar info@dierenhulpstichting.nl