Dierenambulance Schouwen-Duiveland
Dierenambulance Schouwen-Duiveland in Zeeland

Onze doelstelling

Onze doelstelling is: Hulp bieden aan dieren in nood op Schouwen-Duiveland in Zeeland.

Wij maken geen onderscheid tussen dieren met en dieren zonder eigenaar. Onze vrijwilligers doen met veel liefde alles voor het dier wat nodig is om het te helpen.

In sommige gevallen kunnen wij zelf niet helpen. Dit kan verschillende redenen hebben. Dit zullen wij u dan uitleggen en, indien mogelijk, verwijzen wij u door naar een andere instantie. Wij hopen daarbij op uw begrip.

De Dierenambulance rijdt het gehele jaar door en is 24/7 op pad. De nachten tussen 23.00 uur en 08.00 uur, rijden wij alleen voor spoedgevallen. Onze vrijwilligers hebben hun nachtrust hard nodig.

Onze leus is na al de jaren dat wij bestaan nog steeds: Als u onze ogen bent, dan zijn wij de helpende handen.

Vrijwilligers

De dierenambulance Schouwen-Duiveland bestaat volledig uit vrijwilligers. Zowel de centralisten op de meldkamer, de chauffeurs, de bijrijders en de andere medewerkers: niemand krijgt betaald voor het nuttige werk.

Natuurlijk mag u van ons verwachten dat wij ons best doen om u te helpen als u een melding bij ons doet. Wij zullen doen wat wij kunnen om het dier in nood waar u voor belt te helpen.

Maar soms kan het door grote drukte wat langer duren voordat de dierenambulance bij u kan zijn. Vooral het voorjaar kan erg druk zijn. En heel soms kan het zijn dat de meldkamer u moet uitleggen dat de dierenambulance in dat specifieke geval niet kan helpen.

Wij hopen in die gevallen op uw begrip.

Vijf kittens, gevonden door Dierenambulance Schouwen-Duiveland

Vijf kittens

Je schuift wat bladeren opzij.... En dan word je ineens aangekeken door vijf paar ogen... Dit nestje wilde kittens is opgehaald door de dierenambulance en liefdevol opgevangen.