Wordt vrijwilliger

Wij zoeken gemotiveerde mensen om ons team te versterken:

Wil je je inzetten voor hulp aan dieren? Meld je dan aan als vrijwilliger. Wij zoeken chauffeurs op de dierenambulance, maar als je dat niet prettig vindt, we zijn ook dringend op zoek naar bestuursleden. De taken van het bestuur zijn gevarieerd. Ben je flexibel, doortastend, creatief en heb je tijd over? Bel ons dan snel op voor een gesprek of voor verdere informatie.

Chauffeurs M/V

Wat zijn je taken:

• Meldingen afhandelen, die door de Centrale aan de ambulancemedewerker wordt doorgegeven. Het zijn afwisselende werkzaamheden van het ophalen van een vogel(tje), gewonde en/of overleden dieren tot het vangen van dieren.
  • Je brengt het dier naar de hiervoor bestemde instantie, bijvoorbeeld het asiel, de dierenarts enz.
  • Ook begeleiden we op verzoek mensen met hun huisdier naar de dierenarts of het dierencrematorium
  • Na afloop maak je de gebruikte materialen direct schoon en ontsmet deze, dit om overdracht van ziekten bij de dieren te voorkomen.
  • Aan het eind van de dienst lever je de ambulance opgeruimd en netjes in bij de volgende chauffeur.

Wat vragen wij van je:
Je hebt liefde voor dieren en kan goed met mensen omgaan.
Je bent in het bezit van een geldig Nederlands rijbewijs.

Bijrijders M/V

Wat zijn je taken:

• Je rijdt mee met de chauffeur.
  • Wanneer de chauffeur een melding heeft ontvangen, word je opgehaald en na afloop weer thuis gebracht. Van de chauffeur krijg je te horen wat de melding inhoudt. Gezamenlijk handel je de melding af .
  • Na de afhandeling help je de chauffeur om de bus en de gebruikte materialen schoon te maken en op te ruimen.

Wat vragen wij van je:

Je vindt het leuk om met dieren te werken en kan goed met mensen omgaan.

Wat hebben wij je te bieden:

• Een enthousiast team.
  • Je wordt ingewerkt door één van je collega’s.
  • De tijden van onze diensten zijn (doordeweeks en in het weekend):
    • dagdienst van 08.00 – 17.00 uur
    • een dagdeel van 08.00 – 12.30 uur of 12.30 – 17.00 uur
    • avonddienst van 17.00 – 23.00 uur.
  • Je bepaalt voor je begint hoeveel dagen per maand je wilt werken.
  • Je krijgt na een inwerkperiode een vrijwilligerscontract.
  • Eenmaal per 8 weken is er een vrijwilligersvergadering.
  • Twee keer per jaar is er een gezellige bijeenkomst.

Als je wilt reageren of vragen hebt, bel dan nummer 06-10 59 32 80 of mail naar info@dierenhulpstichting.nl

Of vul via de pagina CONTACT het formulier in.

Onze Vrijwilligers: