Verwilderde katten

Een van onze doelstellingen is het terugdringen van het aantal verwilderde katten. Wij hebben daarbij úw hulp nodig.

Verwilderde katten zijn katten zonder eigenaar die in de vrije natuur leven. Deze katten kunnen voor overlast zorgen. Een aantal jaren terug is de stichting begonnen met een project om deze katten te neutraliseren, zodat er een natuurlijk proces van afname ontstaat. In de loop der jaren is het aantal dan ook flink verminderd.

Echter komen er weer nieuwe katten bij die, of gedropt door de eigenaar of weggelopen zijn. Deze “nieuwe” katten verwilderen en als we daar niets aan doen, komen we weer in de situatie van een aantal jaren terug.

Hoe kunt u ons helpen? Wanneer u verwilderde katten en/of kittens in uw omgeving ziet, neem dan alstublieft zo spoedig mogelijk contact met ons op, dit kan telefonisch of per mail.

Samen met u bekijken wij de situatie en maken een plan om deze katten te vangen, te neutraliseren en terug te plaatsen.

Wel maken wij u er op attent dat alleen actie wordt ondernomen als u instemt met het terugplaatsen van de kat(ten). Eventuele kosten worden in overleg met u bepaald.