Jaarlijkse verjaardagsfeest

Marianne Blognieuws

Jaarlijks worden alle verjaardagen van de vrijwilligers en bestuursleden van de Dierenhulpstichting op één dag gevierd. Ten eerste is dat efficiënt, ten tweede is het voor het bestuur de kans om hun waardering uit te spreken voor de inzet van de vrijwilligers en ten derde is het een manier om elkaar weer eens te zien en voor nieuwe vrijwilligers om hun nieuwe collega’s te ontmoeten en te leren kennen.

Hoezo te ontmoeten? Alle chauffeurs en bijrijders hebben meestal dienst op een vaste dag in de week, het kan dus zomaar voorkomen dat een aantal vrijwilligers elkaar nooit treffen. Of elkaar even zien bij de dienstwisseling van de ambulance, maar dan ook weinig tijd hebben om wat langer met elkaar te praten en elkaar een beetje te leren kennen.

Het bestuur probeert elk jaar om een leuk programma in elkaar te draaien wat natuurlijk niet al te veel mag kosten, want we hebben alle middelen die binnenkomen nodig om de stichting draaiende te houden en de hulp te bieden die nodig is aan de dieren in nood. Wij zijn echt afhankelijk van giften en donaties. Gelukkig zijn er heel veel mensen die dit weten en ons ook daadwerkelijk steunen.

Dit jaar mochten we de locatie van het dierenasiel Schouwen Duiveland gebruiken. Uiteraard zijn we hen daar zeer dankbaar voor.

Het middagprogramma startte met koffie met gebak en een “Oud Hollandse spelletjesmiddag” met aansluitend een heerlijke barbecue. De gok was natuurlijk het weer, maar de weergoden waren ons goedgezind, want het was zeer zonnig met een fantastische temperatuur. Zelfs zo warm dat er een partytent is opgezet, wat de mannen nog wat hoofdbrekens kostte.  Maar we waren er blij mee.

Maar in je eentje van de zon genieten is ook erg lekker hoor.

We begonnen met “Levend Ganzenbord”, dat viel goed in de smaak.

Iedereen deed gezellig mee. Daarna was er nog de mogelijkheid voor andere spelletjes, maar de inzet voor het ganzenborden was zo groot geweest dat de meesten met een drankje gezellig met elkaar aan het kletsen ging.

Een klein groepje ging nog uit zijn dak met sjoelen.

Ondertussen werden de barbecues aangestoken, zodat we lekker aan de maaltijd konden beginnen. Het eten was door de bestuursleden thuis voorbereid en stond voor iedereen als lopend buffet klaar op de tafels binnen.

Aan het eind van het feest was er voor iedereen nog een aardigheidje. We kunnen terugkijken op een geslaagde verjaardag.