De nieuwe Snuisterij

Meelstraat 24, Zierikzee

De Nieuwe Snuisterij is het winkeltje van de Stichting. We verkopen tweedehands spullen. Het winkeltje draait volledig op vrijwilligers. Op dit moment hebben wij acht medewerkers voor de winkel, die in deeltijd werken. Zodoende kunnen wij twee halve en drie hele dagen open zijn.

Spullen voor de verkoop worden gedoneerd door mensen die op deze manier de dierenambulance op Schouwen Duiveland steunt.

U merkt op dat we het “het winkeltje” noemen. Dit slaat op de minimale afmeting van de beschikbare ruimte. Klein maar fijn zeggen we. Dit is ook de reden dat we geen grote spullen kunnen innemen.

Dus als u spullen wilt schenken, denk dan aan gebruiksartikelen (ook dierenartikelen) , kook- en keukengerei, sierspullen, kleine tafeltjes en kastjes. Stoelen mag ook, maar geen grote leunstoelen of bankstellen.

Wij hoeven u niet te zeggen dat het gaat om nette, hele en nog bruikbare spullen. Een beetje stof zijn we niet vies van, dat maken we netjes schoon, zodat alles keurig in de winkel staat.

Gebruikte kleding kunt u in de oranje kledingcontainer gooien, die staat tijdens de openingstijden voor het winkeltje. Deze kledingcontainers staan verspreid over het eiland. Wanneer de containers vol zijn worden ze door onze vrijwilligers leeggehaald en naar de opslag gebracht. Daar worden ze door Sams opgehaald. Dit bedrijf sorteert de kleding en zorgt dat ze een goede bestemming krijgen. De stichting krijgt hier een vergoeding voor.